KUNDENKÄT 2016: FÖRBÄTTRAT HYRESGÄSTBETYG!

Simrishamns bostäder har nu fått resultatet av höstens hyresgästenkät. Samtliga hyresgäster har fått svara på viktiga frågor om bolagets service och bostäder.

-       Hela 67 % av våra hyresgäster har svarat på enkäten, säger Per-Olof Järvegren VD på Simrishamns Bostäder AB. Det är en gediget bra svarsfrekvens! Vårt höga betyg ger tillsammans medsvarsprocenten enfantastisktrolig feed-back till vår duktiga personal. All heder åt dem som gör jobbet!

Simrishamnsbostäder fick ett fortsatt bra betyg i årets kundenkät. Över 86 % av bolagets hyresgäster är nöjda med servicen och mer än 85 % är nöjda med produkten dvs bostaden och dess omgivning. I förra enkäten år 2014 var bolagets serviceindex 85 % och produktindex 82,5 %. I år toppar Gärsnäs med 89 % som är nöjda med servicen och 88 % som är nöjda med produkten

-       Härligt att 82 % av våra hyresgäster tycker att dem får valuta för hyrespengarna i år, fortsätter Per-Olof Järvegren. Det är en uppgång med drygt 6 %.Efter helgerna ska vi läsa allas synpunkter och kommentarer. Med alla förslag och idéer vi fått med enkätsvaren finns säkert ytterligare förbättringar Simrishamnsbostäder kan genomföra.

Ledningen och varje bovärd kommer att jobba med sitt resultat. Åtgärder som är motiverade och som kan genomföras inom en rimlig kostnadsram kommer Simrishamnsbostäder att prioritera i en aktivitetsplan. Resultatet kommer också att behandlas vid bomöten under 2017.

 

Snabbfakta om enkätsvaren
Ort                                                    
Serviceindex   
Produktindex
Borrby 83,5 % 83,4 %
Gärsnäs
88,7 % 
87,6 %
Hammenhög                  
82,0 %     
82,4 %
Kivik 85,8 % 83,9 %
S:t Olof 87,1 %
  91,4 %
Simrishamn 
86,4 %
  85,1 %

 

Är du intresserad av vad Simrishamnsbostäder kan erbjuda eller få ytterligare information ringer du 0414-81 96 30 eller går du in på vår hemsida www.simrishamnsbostader.se.